Advies
Om tot de voor jou juiste keuze te komen, begeleiden we graag je aankoop. Ons team van specialisten staat altijd voor je klaar voor deskundig advies. Dat kan in de winkel, maar natuurlijk ook op afstand voorafgaand aan een online aankoop. Neem simpelweg contact op met ons en we zijn je graag van dienst! Oriënteer je je graag online dan is onze website daar de uitgelezen mogelijkheid voor. Geef je er vervolgens voorafgaand aan een aankoop de voorkeur aan om de producten eerst te komen beluisteren en te ervaren, dan biedt onze winkel daar alle gelegenheid toe. In een groot aantal luisterruimtes en experience area’s staan de producten opgesteld en het Listening Matters team van deskundigen demonstreert ze graag en staat tot je beschikking met het advies van liefhebbers.
Prijzen
Alle vermelde prijzen op de website zijn incl. 21% BTW. Bij een winkel- of webwinkel aankoop ontvangt je altijd een aankoopfactuur met daarop gespecificeerd het BTW-bedrag. De aankoopfactuur is tevens je garantiebewijs. Het verzenden van bestellingen is gratis, er komen dus nooit verzendkosten bovenop de getoonde prijs.Â
Bestelling plaatsen
Het plaatsen van een online bestelling hebben we zo eenvoudig mogelijk gemaakt. Heb je het product of de producten van je keuze gevonden, dan kun je deze met de groene winkelmand button in de winkelwagen plaatsen. Kies vervolgens voor ‘verder winkelen’ of wanneer alle gewenste producten in de winkelwagen zitten voor ‘bekijk winkelmandje’. Het is dan nog mogelijk om de gewenste aantallen aan te passen per product. Kies vervolgens voor afhalen of verzenden en ga verder naar ‘doorgaan met afrekenen’. In het geval van afhalen kan de bestelling na het invullen van de persoonlijke gegevens worden bevestigd. Betaling vindt plaats in de winkel bij het afhalen van de bestelling. In het geval van verzending kan de bestelling na het invullen van de persoonlijke gegevens worden bevestigd waarna het proces van online betalen nog plaats zal vinden met de door jou gewenste betaalmethode. We zullen de bestelling nu aan je gaan verzenden.
Bestelling wijzigen of annuleren
Gedurende de behandelduur van de bestelling kan een bestelling (of een deel ervan), kosteloos worden gewijzigd of geannuleerd, tenzij anders overeengekomen. Neem hiervoor contact met ons op, zodat we de gewenste aanpassingen kunnen doorvoeren in ons systeem. Wijzigingen worden vervolgens altijd per email aan je bevestigd en zijn eveneens te raadplegen in je eigen winkelaccount.
Voorraadstatus en levertijden
Op de website wordt bij elk product de voorraadstatus en de bijbehorende levertermijn aangegeven. Producten welke op voorraad zijn kunnen direct, vaak de volgende werkdag, bij je thuis of op een ander gewenst adres worden afgeleverd. Uitzondering hierop kunnen producten zijn met dusdanige afmetingen, gewicht of omvang dat ze niet met een standaard transportdienst kunnen worden vervoerd. Deze worden op afspraak door ons zelf vervoerd. Bij producten die niet op voorraad zijn wordt een zo nauwkeurig mogelijke levertijd aangegeven. Hieraan kunnen echter geen rechten worden ontleend. Bij een bestelling die gedeeltelijk bestaat uit voorradige producten en gedeeltelijk bestaat uit niet voorradige producten, zullen wij leveren op het moment dat de bestelling compleet voorradig is. Wil je de voorradige producten meteen ontvangen, voer dan meerdere bestellingen in of vermeld in het opmerkingenveld van de bestelling dat deelleveringen op prijs worden gesteld. Indien de opgegeven levertijd zal worden overschreden, brengen wij je hiervan vooraf op de hoogte.
Product retourneren of ruilen
Het is mogelijk om een product wat op afstand is gekocht bij Listening Matters te ruilen of te retourneren. Je hebt als consument het recht binnen 14 dagen na ontvangst van je bestelling de koop te ontbinden. Dit wordt de afkoelingsperiode genoemd. Je kunt bij een consumentenaankoop op afstand zonder meer gebruik maken van de mogelijkheid om je aankoop te ontbinden, mits het product nog ongebruikt is, onbeschadigd is en indien redelijkerwijs mogelijk wordt geretourneerd met de originele verpakking. Het is toegestaan om het product uit de verpakking te halen om te beoordelen of het product voldoet aan je verwachtingen. Verpakkingen dienen hierbij geopend te worden op de wijze waarop bedoelt is de verpakking te openen. Wanneer je product onverhoopt beschadigd en/of gebruikt is, is het na verrekening van de waardevermindering van het product, alsnog mogelijk gebruik te maken van de afkoelingsperiode.
Uitgesloten van het recht op retour zijn:
* In-ear-oordopjes kunnen in verband met de hygiëne niet worden geretourneerd indien de verzegeling van de verpakking is verbroken.
* Op maat geknipte en/of op klantspecificatie gemaakte kabels betreft maatwerk welke uitgesloten zijn van het recht op retour.
Maak je als consument geen gebruik van de afkoelingsperiode, dan is de koop definitief.
Indien je gebruik wilt maken van de mogelijkheid om je bestelling te ruilen of te retourneren, volg dan de retour procedure die Listening Matters daarvoor heeft opgesteld.
Retour procedure
Indien je gebruik wilt maken van de mogelijkheid om je bestelling te ruilen of te retourneren binnen de afkoelingsperiode, dan adviseren wij dit via de volgende procedure te doen. Je neemt binnen 14 dagen na ontvangst van je bestelling contact op met Listening Matters. Wij bevestigen je retour per e-mail met een RMA nummer en het door te lopen stappenplan:
Je stuurt het product netjes verpakt in een omdoos of een andere omverpakking retour naar Listening Matters. Dit kan gratis via ons antwoordnummer. Deze optie is onverzekerd en zonder track&trace. Uiteraard is het ook mogelijk een retourzending op eigen rekening zelf of via een dienst aan te bieden op ons vestigingsadres, zodat je de zending kunt waarborgen en volgen. Het risico van schade, verlies of diefstal van een retourzending ligt altijd bij de verzender.
Listening Matters B.V.
Anna Paulownastraat 58
2518 BG Den Haag
Wij vragen je een aankoopbewijs (het liefst een kopie van je aankoop factuur) toe te voegen en daarop je rekeninggegevens op de desbetreffende invulposities en, indien van toepassing, het RMA nummer te vermelden. Na de herroepingsmededeling dien je de producten binnen 14 dagen daadwerkelijk te retourneren. Listening Matters draagt er zorg voor dat het aankoopbedrag (incl. eventuele bij aankoop door Listening Matters in rekening gebrachte verzendkosten) zo spoedig mogelijk en in ieder geval binnen 14 dagen na retour melding, wordt teruggestort. Wij mogen echter wel wachten met terugbetaling totdat we de producten hebben ontvangen, of tot het moment dat jij aangetoond hebt deze te hebben opgestuurd, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd; in ieder geval zullen jou voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Teneinde een spoedige en vlotte afhandeling na te streven van een retourzending, adviseren wij nooit onaangekondigd producten retour te sturen naar Listening Matters.
Indien je vervolgens een ander product wilt ontvangen, dan kun je dit product weer eenvoudig via de website bestellen en betalen, zoals je al gewend was dit te doen.
Wil je ter aanvulling van de door Listening Matters opgestelde retour procedure je retourzending tevens voorzien met het daartoe opgestelde Europese modelformulier voor herroeping, dan vul je het formulier in en voeg je het bij de retourzending of je zend het per email aan ons toe.
Deze informatie betreffende de retour procedure tref eveneens in de uitlever informatie bij elke bestelling die wij verzenden.
Status retour
Op de dag dat wij je retour ontvangen ontvang je per email een ontvangstbevestiging van ons. Wij zullen binnen drie dagen je retour behandelen en eveneens per email de afhandeling aan je bevestigen. Heb je vragen over een retour, dan kun je altijd contact met ons opnemen aan de hand van het ontvangen RMA nummer.
Product defect geleverd
Is een product defect geleverd dan vinden wij dat zeer vervelend. Bekijk de DOA regeling om te zien hoe Listening Matters dat voor je oplost.
Product incompleet geleverd
Is een product incompleet geleverd, neem dan contact met ons op, zodat wij ervoor kunnen zorgen dat het missende onderdeel zsm. aan je wordt nageleverd.
Betaalmogelijkheden
Bij het plaatsen van een online bestelling kan er gebruik gemaakt worden van de online betaalmogelijkheden iDeal en Creditcard (Mastercard en Visa). Bij het betalen in de winkel zijn de betaalmogelijkheden contant, PIN en Creditcard (Mastercard en Visa) mogelijk. Wanneer je een bestelling betaald bij installatie thuis, dan zijn de betaalmogelijkheden contant, PIN of bankoverschrijving vooraf mogelijk.
iDeal
De makkelijkste, snelste en veiligste manier van online betalen in je eigen vertrouwde en bekende internet bankieromgeving. Na het doen van een iDeal betaling kan een bestelling meteen in behandeling genomen en verwerkt worden.
Bancontact
Een makkelijke, snelle en veiligste manier van online betalen in je eigen vertrouwde en bekende internet bankieromgeving. Na het doen van een Bancontact betaling kan een bestelling meteen in behandeling genomen en verwerkt worden.
Mastercard
Mastercard creditcard houders kunnen een betaling online of in de winkel doen met de Mastercard. De Creditcard gegevens worden met een SSL-beveiligde server versleuteld verzonden en tevens wordt er gebruik gemaakt van Mastercard SecureCode. Dit om de veiligheid van betalen met creditcard online te optimaliseren. Betalen met creditcard levert bij Listening Matters geen extra kosten op en een online bestelling kan meteen in behandeling worden genomen en verwerkt worden.
Visa
Visa creditcard houders kunnen een betaling online of in de winkel doen met de Visa card. De Creditcard gegevens worden met een SSL-beveiligde server versleuteld verzonden en tevens wordt er gebruik gemaakt van Verified by Visa. Dit om de veiligheid van betalen met creditcard online te optimaliseren. Betalen met creditcard levert bij Listening Matters geen extra kosten op en een online bestelling kan meteen in behandeling worden genomen en verwerkt worden.
Bij het betalen met Creditcard wordt je creditcard pas na levering belast, zodat je met deze betaalmethode achteraf kunt betalen.
Bankoverschrijving
Listening Matters b.v.
handelend onder de naam/namen: Listening Matters & listeningmatters.nl
Vestigings- & bezoekadres:
Anna Paulownastraat 58
2518 BG Den Haag
Telefoonnummer Nederland: +31 70 363 20 50
Bereikbaarheid: 8 uur per dag, 5 dagen per week
E-mail: contact@listeningmatters.nl
KvK-nummer: 27335671
Btw-identificatienummer Nederland: NL820379426B01
Kies je voor een bankoverschrijving dan kan de betaling worden overgemaakt op rekening NL85 INGB 0008962745 t.n.v. Listening Matters ovv. het desbetreffende ordernummer en/of factuurnummer.
Listening Matters hanteert geen bijkomende kosten, ongeacht welke betaalmethode je kiest.
Alle online betaalmogelijkheden worden via een SSL-beveiligde server afgehandeld
Betaaltermijn
Zowel aankopen online als in de winkel dienen bij levering betaald te worden of betaald zijn. Uitzonderingen hierop kunnen zijn leveringen aan bedrijven met een wederkerend karakter of leveringen in projecten waarin een afwijkende betaaltermijn is overeengekomen.
Dag limiet
Wanneer je een grotere aankoop wilt doen en wilt betalen per PIN op een betaalautomaat, controleer dan of je dag limiet toereikend is. De dag limiet staat niet gelijk aan het saldo op de rekening, het is een door de banken ingestelde beveiligingslimiet die afhankelijk van de bank ligt op € 2.000,- of € 2.500,-. Wil je een groter bedrag gaan betalen, laat de dag limiet dan (éénmalig) voor de betreffende dag verhogen.
Facturen
Van elke aankoop die je doet ontvang je een factuur van Listening Matters. Deze factuur dient als betaalbewijs en als garantiebewijs en staat derhalve op naam. De betaalde BTW staat gespecificeerd op elke factuur. Al je facturen zijn terug te vinden in je eigen online account, alwaar ze geraadpleegd, geprint en/of opgeslagen kunnen worden.
Terugbetalingen
Indien er sprake is van een retour betaling wordt deze altijd zo snel mogelijk en uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping van de overeenkomst teruggestort. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd; in ieder geval zullen jou voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Bij een retourbetaling via een bankoverschrijving vragen wij om jouw rekeninggegevens indien deze niet bij ons bekend zijn. Heb je een terugbetaling (nog) niet ontvangen, neem dan contact op met ons.
Levertijden
Listening Matters levert veel producten direct uit voorraad. Producten die op voorraad zijn, worden normaal gesproken binnen 3 dagen uitgeleverd. Producten die niet op voorraad zijn, hebben doorgaans een levertijd van 2-14 dagen. Bij het doen van een bestelling wordt u geïnformeerd over de levertijd van uw bestelling. Mocht hierin een wijziging optreden, dan wordt u hierover blijvend geïnformeerd tot het moment van uitlevering van uw bestelling.
Hoewel Listening Matters er alles aan doet om voorraad- en levertijd vermeldingen zo nauwkeurig mogelijk weer te geven, zijn deze voortdurend onderhevig aan veranderingen. Daarom zijn levertijden en voorraadvermeldingen altijd indicatief. Hieraan kunnen geen rechten worden ontleend.
Van producten die niet op voorraad zijn, kan nooit een exacte levertijd worden aangegeven. Bij producten die niet op voorraad zijn, wordt altijd een verwachte levertijd aangegeven. De daadwerkelijke levertijd kan hiervan dus afwijken, waarbij een uiterlijke levertermijn van 30 dagen in acht genomen dient te worden.
Leveringswijzen
Een bestelling die u plaatst bij Listening Matters kunt u op twee manieren laten leveren.
Zelf afhalen
Het is mogelijk om uw bestelling zelf af te halen in onze winkel. Op het moment dat uw bestelling klaar ligt om te worden afgehaald, ontvangt u daarvan bericht en kunt u de bestelling af komen halen. Als u nog geen afhaalbericht heeft ontvangen, dan ligt uw bestelling nog niet klaar en kan deze nog niet worden afgehaald.
Thuisbezorgen
Het is mogelijk uw bestelling thuis te laten bezorgen. Dit is de snelste methode wanneer u uw bestelling thuis wilt ontvangen. Voor het verzenden van uw bestelling heeft Listening Matters een strategische samenwerking met PostNL Pakketservice. Wanneer u kiest voor de thuisbezorgmogelijkheid dan wordt de verzending van uw bestelling als volgt behandeld:
Op het moment dat uw bestelling uitleveringsgereed is wordt deze met 24-uurs levering verzonden. De dag na verzending van uw bestelling wordt de bestelling op het door u opgegeven afleveradres afgeleverd in Nederland. Een tijdstip van aflevering kan hierbij niet worden gegeven;
Op de dag van verzending ontvangt u van Listening Matters een verzendnotificatie, zodat u weet dat uw bestelling verzonden wordt;
Op de dag van verzending ontvangt u van Listening Matters de track & trace gegevens, waarmee u uw bestelling zelf online kunt traceren;
Voor de ontvangst van uw bestelling moet worden getekend, zodat de verzending van uw bestelling is verzekerd. De bestelling wordt alleen aan de ontvanger uitgereikt;
Wanneer u niet thuis bent, ontvangt u een bezorgnotificatie van PostNL Pakketservice en kunt u uw pakket vanaf de volgende dag ophalen op het postkantoor a.d.h.v. de instructies op de bezorgnotificatie;
Bezorgkosten
Listening Matters rekent geen bezorgkosten. Je bestelling wordt gratis geleverd in Nederland, België en de rest van de EU. Bij de levering van grote/complete installaties en eventuele installatie zelf kunnen wel kosten in rekening worden gebracht, hiervan word je altijd van tevoren op de hoogte gesteld.
Pakket online tracken
Bestellingen waarbij u de standaard leverwijze thuisbezorgen kiest, worden met PostNL Pakketservice verzonden. Op de verzenddag ontvangt u een bericht met daarin de Track & Trace code van uw zending. Het is voor u dan mogelijk uw pakket zelf online te traceren op www.postnlpakketten.nl.
Wat als u niet thuis bent
Bestellingen waarbij u de standaard leverwijze thuisbezorgen kiest, worden met PostNL Pakketservice verzonden. Als u niet thuis bent ontvangt u van PostNL Pakketservice een bezorgnotificatie. U kunt a.d.h.v. de instructies op de bezorgnotificatie uw bestelling dan afhalen op het postkantoor.