Garantie en reparatie

Wij bieden persoonlijke hulp bij Listening Matters. Je kunt langskomen in onze winkel in Hilversum, of contact opnemen via telefoon of e-mail!

Service na aankoop

Zelfs nadat je een aankoop hebt gedaan, blijft Listening Matters beschikbaar voor al je vragen over het gekochte product. Of het nu gaat om vragen over de werking, compatibiliteit met andere producten, storingen of defecten, wij staan voor je klaar om je te helpen. Aarzel niet om contact met ons op te nemen; we helpen je graag verder.

DOA regeling

Indien je een bestelling ontvangt die duidelijk beschadigd is door de vervoerder, raden we aan deze niet aan te nemen en niet te tekenen voor ontvangst. Het product wordt automatisch teruggestuurd naar ons en we zorgen voor de levering van een nieuw exemplaar. Als er binnen de eerste twee maanden na aankoop een technisch defect optreedt dat te wijten is aan een fabricagefout, hanteren we de DOA-regeling (Dead on Arrival) en zorgen we voor een vervangend exemplaar. Het is echter vereist dat de originele verpakking en alle accessoires en toebehoren van het product nog aanwezig zijn. Neem contact met ons op en volg de serviceprocedure. Als de originele verpakking, accessoires en/of toebehoren niet meer aanwezig zijn, geldt de normale garantieprocedure. Het toepassen van de DOA-regeling doet geen afbreuk aan je wettelijke garantie.

Garantie (-termijnen)

Bij de aanschaf van een elektrisch apparaat heb je als consument recht op een deugdelijk product. Dit betekent dat het product moet voldoen aan de normale verwachtingen die je als consument mag hebben (conformiteitsbeginsel). Hieronder vind je informatie over de garanties waar je als consument recht op hebt, en Listening Matters zal deze altijd naleven.

Wettelijke garantie - Je mag verwachten dat een product geschikt is voor normaal gebruik. Als je binnen zes maanden na aanschaf een klacht hebt, moet Listening Matters aantonen dat het product bij aanschaf deugdelijk was. Anders zullen wij kosteloos je klacht verhelpen. Na die periode moet je zelf aantonen dat er bij de aanschaf iets mis was met het product (non-conformiteit). Als blijkt dat er sprake is van non-conformiteit, zullen wij ook dan kosteloos je klacht verhelpen. Als er geen sprake is van non-conformiteit, kunnen wij het defect herstellen waarbij de kosten geheel of gedeeltelijk aan jou worden doorberekend.

Fabrieksgarantie - De fabrieksgarantie geldt naast de wettelijke garantie. Het is een extra garantie die de fabrikant biedt volgens zijn eigen voorwaarden, die per product kunnen verschillen. Let op de voorwaarden, de duur van de garantie en uitgesloten situaties zoals onjuist gebruik of slijtage. Als de fabrikant kan aantonen dat je zelf verantwoordelijk bent voor een defect, kun je geen aanspraak maken op de fabrieksgarantie en zijn de kosten voor jou. Op onze website staat de fabrieksgarantie vermeld, die minimaal twee jaar bedraagt voor alle producten. Gezien de hoge kwaliteit van onze producten, is de fabrieksgarantie vaak langer. Voor de uitvoering van de fabrieksgarantie kun je altijd bij Listening Matters terecht, waarbij wij de procedures van de fabrikant volgen.

Verlengde garantie - Dit is een extra garantie bovenop de fabrieksgarantie, waarvoor je tegen betaling kunt kiezen. Tijdens de geldigheidsduur dekt deze garantie meestal de meeste defecten (raadpleeg de voorwaarden bij het afsluiten). Bij een defect moet de serviceprovider bewijzen dat dit aan de gebruiker ligt en niet aan het product. Ook de mogelijke vervanging wordt vaak gedekt als een apparaat niet meer te repareren is.

Als je een garantiegeval hebt, kom dan naar de winkel of neem contact met ons op en volg de serviceprocedure. Onze technische dienst zal de klacht analyseren en de reparaties uitvoeren. Als onze serviceafdeling de reparatie niet zelf kan uitvoeren, wordt het apparaat naar het servicecentrum van het desbetreffende merk gestuurd. Na reparatie wordt het uitvoerig getest en bij je terugbezorgd.

Als het opgegeven probleem niet kan worden vastgesteld, heb je 30 dagen de tijd om het product, op eigen kosten, bij Listening Matters op te halen of te zorgen voor een vergoeding voor retourzending.

Reparatie

Bij Listening Matters kun je terecht voor reparaties aan allerlei audio- en videoproducten, zoals versterkers, luidsprekers, televisies, platenspelers, enzovoort. Elk apparaat kan door ons gerepareerd worden. We beschikken over een eigen technische dienst en werken ook samen met gerespecteerde servicecentra in Nederland, zodat elke reparatie professioneel en deskundig wordt uitgevoerd. We gebruiken uitsluitend originele onderdelen. Je kunt de producten ter reparatie afgeven in de winkel tijdens onze openingstijden, of je kunt ze per post naar ons verzenden. Voor grote, zware of kostbare producten kunnen onze servicetechnici ze bij jou thuis ophalen. De reparatietarieven zijn als volgt. Als de reparatiekosten onder de EUR 150,- (of een vooraf overeengekomen hoger bedrag, afhankelijk van de reparatie) liggen, gaan we akkoord met de reparatie en voeren we deze uit. Als de kosten hoger zijn, overleggen we eerst met jou. Pas na jouw goedkeuring wordt de reparatie uitgevoerd. Als je niet akkoord gaat met de voorgestelde reparatie, zijn er onderzoekskosten van EUR 52,50 verschuldigd. Als je binnen vier weken na de reparatie een vergelijkbaar nieuw product bij ons aanschaft, brengen we deze onderzoekskosten in mindering op je nieuwe aankoop.

Als je een reparatie nodig hebt, kom dan naar de winkel of neem contact met ons op en volg de onderstaande stappen van onze serviceprocedure.

Service procedure

Voor alle omruilingen, reparaties, serviceverzoeken, garantieclaims en herstellingen hanteren wij een uniforme serviceprocedure. Neem contact op met Listening Matters en samen zullen we de kwestie analyseren. Zodra is vastgesteld dat er een probleem is met je product, maken wij een serviceverzoek voor je aan en ontvang je een RMA-nummer (Return Merchandise Authorization). Als je het product naar ons verzendt, ontvang je vooraf een RMA-nummer. Als je het product persoonlijk naar onze winkel brengt, krijg je bij de overhandiging een ontvangstbewijs met het RMA-nummer. Indien rechtstreekse verzending naar het betreffende servicecentrum of contact met de fabrikant de uitvoering van de garantie kan versnellen, zullen wij je adviseren dit te doen.

Voor DOA (Dead on Arrival) gevallen moet het product worden aangeboden inclusief de originele verpakking, alle accessoires en toebehoren, vergezeld van een kopie van de aankoopfactuur, een duidelijke beschrijving van het probleem en je eigen gegevens indien deze verschillen van die op de aankoopbon. Voor garantie- en/of reparatiegevallen moet het product worden aangeboden met een aankoopbewijs (bij voorkeur een kopie van de aankoopfactuur), een duidelijke beschrijving van het probleem en je eigen gegevens indien deze verschillen van die op het aankoopbewijs.

Nadat je product gerepareerd of vervangen is, kun je het weer ophalen in de winkel of wordt het bij je thuis bezorgd. De duur van de afhandeling is afhankelijk van het product en de beschikbaarheid van onderdelen. Tijdens de serviceperiode kun je altijd informeren naar de status door contact met ons op te nemen. Zorg ervoor dat je het RMA-nummer bij de hand hebt, zodat we je over de status kunnen informeren.

Voor het aanbieden van producten kun je terecht bij onze winkel:

Listening Matters
Borneolaan 25
1217 GX Hilversum